طبق عادت همیشگی وقتی از سر کار برگشتم ، به فروشگاهی جهت خرید نوشیدنی رفتم ، هنگام برگشتن ناگهان با انسانی زیبا برخورد کردم که متفکرانه چشم به چشمم دوخته بود، به من گفت سلام
گفتم سلام تو چقدر زیبایی نام تو چیست؟
گفت " بانو" ولی مردان به اشتباه مرا " زن " خطاب می کنند.نام تو چیست؟
گفتم هفتمم ! نمیدانی چقدر دلم گرفته بود بیا تا...
حرفم را قطع کرد و گفت نمیتوانم همدم تو باشم،هنوز اهلی ام نکرده اند!
آهی کشیدم و گفتم اهلی کردن یعنی چه؟
گفت مردان فکر می کنند اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه نمودن و به هم احتیاج داشتن، اما اهلی نمودن یک هنر است مثل سایر هنرها ، اما افسوس که اهلی کردن برای مردان تنها یک سرگرمی است.
مردان بدنبال هنرهایی هستند که آنها را به ثروت برساند و مقام و شهرت داشته باشد.
گفت اگر بخواهی اهلی ام کنی باید توانایی درک مرا داشته باشی و نخواهی در کنج قفس گذاشته و تصاحبم کنی.باید هر دو بدون دور شدن از هم ، یکدیگر را دوست بداریم و با هم وفادار باشیم
گفتم فایده اهلی کردن چیست؟
گفت همه بانوان مثل هم هستند و همه مردان هم مثل هم،من و تو زندگی یکنواختی داریم اما اگر تو مرا اهلی کنی زندگیمان رنگین ، شیرین و شورانگیز می شودو تو برای من در همه عالم یگانه می شوی و من نیز برای تو
ما هر روز با دیدن هم به آرامش می رسیم وخوشبختی را بیشتر حس می کنیم تو دیگر از شب نمیترسی چرا که گیسوان سیاه من رنگ شب است و پس وقتی اهلی ام کردی محشر می شود شب که سیاه است تو را به یادم می آورد و ماه را که نشانی از تو دارد را نیز دوست خواهم داشت
بانو لحظه ای خاموش شد و گفت : دلت می خواهد مرا اهلی کنی؟!
" برگرفته از شازده کوچولو اگزوپری و هنر دوست داشتن (کوکب سبز) "
راز سر به مهر......ما را در سایت راز سر به مهر... دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 180